Taizéviering

zaterdag 20 januari, 2024
Locatie:Oude St.Nikolaaskerk, Helvoirt
Tijd:18:30
Het thema is ‘Stilte’. Rustgevend kan stilte zijn, afwachtend naar wat er komt en je gegeven wordt. Dit bestaat vanaf de eerste ontwikkeling in ieders leven tot aan het moment van het mogen gaan. Stilte staat zo centraal in de vele aspecten. Zeker zijn er daarin ook de momenten waarin stilte juist in spanning wordt beleefd.

Ieder zal zich nog zo de stilte kunnen herinneren tijdens de lockdown waarin stilte voor velen een tijd van eenzaamheid werd. Dan besef je hoe belangrijk een ander voor je is, ook al is dat op afstand. Stilte geeft ook het respect weer hoe je iemand waardeert.

Bij onze Taizéviering met het thema ‘Stilte’ beleven we dit niet slechts gedurende de 5 minuten stilte tussen de muzikale liederen. Ooit zei een kind me hierover: “Muziek hoor je tussen de noten in.”

Graag brengen we deze ‘Stilte’ naar u toe, met bijbehorende teksten, waar u allen van de muziek ‘tussen de noten’ mee mag ervaren en zo u wilt meezingen.

We nodigen u graag uit voor de oecumenische Taizéviering, georganiseerd door de ‘Stichting Taizé Helvoirt’ in nauwe samenwerking met het Taizékoor ‘Lumen Cordium’ en ondersteund door instrumentalisten.

Plaats: Oude St.Nikolaaskerk aan de Van Grevenbroeckstraat/Torenstraat te Helvoirt

18.30: Welkom
18.45: Inzingen met het Taizékoor
19.00: Aanvang

Entree gratis. Na de viering staat achter in de kerk een mandje voor uw vrijwillige gift.

Stichting Taizé Helvoirt

« Agendaoverzicht

In de kerk vind ik inspiratie om over essentiële zaken in het leven na te denken, zoals door welke waarden wij mensen aangestuurd worden in ons gedrag. Ik stel het op prijs om fijne mensen te ontmoeten in de kerk. In andere organisaties, zoals bedrijven, is dat wel eens heel anders. Ik zou het leuk vinden om eens te analyseren hoe we als kerk nog meer jonge mensen kunnen bereiken, bijvoorbeeld via andere manieren van communicatie.

Rienk Lammers