Themadienst ‘Verwondering’

donderdag 09 januari 2020

Update: Helaas is Trees van Montfoort geveld door de griep. Zij zal er dus niet bij zijn. Maar de viering gaat gewoon door en ook het thema blijft hetzelfde!

Op zondag 12 januari vieren we een bijzondere dienst met als thema ‘Verwondering’. De viering staat in het teken van duurzaam geloven. We hebben een bijzondere gast: Trees van Montfoort.

Trees van Montfoort is theoloog, onderzoeker, predikant en lid van de werkgroep Theologie, Kerk en Duurzaamheid. Ook schreef zij het boek  ‘Groene Theologie’. Dit boek is gekozen tot het beste theologische boek van 2019. Het boek laat zien dat ecologie alles te maken heeft met theologie.

Neem een voorwerp mee uit de natuur

We willen de kinderen en de jongeren graag bij de dienst betrekken. Daarom vragen wij ze om een voorwerp uit de natuur mee te nemen waar zij zich over verwonderen. Dat kan een steen zijn, een bloem, een plant, een stukje boomschors, een veertje… of iets anders.

We stallen alle voorwerpen uit in de kerk

En als ze willen, mogen de kinderen er iets bij vertellen. Maar ook volwassenen mogen iets meenemen! Dus verwonder je over iets wat je buiten ziet, en neem het mee.

Dan maken we er met z’n allen een mooie dienst van!

Sinds wij in Berkel-Enschot wonen, voelen wij ons als gezin thuis in het kleine Protestantse kerkje aan de Kerkstraat in Oisterwijk. Van huis uit zijn wij ‘meelevend’ zoals dat heet. Daardoor draaiden we ook sneller dan verwacht mee in de vele activiteiten en werkzaamheden van de kerk.

Evert Niemeijer