Vieringen in de de stille week

donderdag 25 maart 2021

Het is haast niet voor te stellen dat we nu, net als een jaar geleden, niet samen de stille week en Pasen kunnen vieren. Toch zorgen we er als gemeente voor dat we ons wel samen voelen. Alle vieringen van de komende week kun je namelijk online meemaken.

Witte Donderdag 1 april om 19.30 uur
We vieren het Heilig Avondmaal. Bij het delen van brood en wijn staan we stil bij wat plaatsvond op Witte Donderdag. De herinnering aan de tafelgemeenschap van de eerste christenen wordt levend gehouden. We volgen de traditie van Jezus en zijn leerlingen die deze maaltijd hielden aan de vooravond van Pasen.

> Wil je een avondmaalpakketje thuisbezorgd krijgen, stuur dan snel een mail naar meldaanpkno@ziggo.nl.

Goede Vrijdag 2 april om 19.30 uur
Viering met staties van De Kruisweg van Boven-Leeuwen (1939), gemaakt door Albert Servaes. Tijdens de viering leggen we met elkaar de Kruisweg af. Biddend, zingend, luisterend en kijkend staan we stil bij het lijden van Christus door symbolisch de weg -de ‘kruisweg’- af te leggen die Hij op zijn sterfdag ging. De kruisweg telt veertien lijdenstafrelen, de zogenoemde staties.

Stille Zaterdag 3 april om 19.30 uur
Paaswake -Van Donker naar Licht. We staan stil bij de doop om niet te vergeten wie wij zijn. Om te horen dat wij mensen zijn, geroepen uit de duisternis in het licht . Dit is de nacht waarin wij gedenken dat wijzelf ook door de doop van de dood zijn bevrijd en opgewekt tot een nieuw leven.

Paaszondag 4 april om 10.15 uur
Pasen: De Paaskaars, het licht van Pasen wordt binnengedragen. We vieren de opstanding van Christus: het is feest in de kerk – een nieuw begin.

Alle diensten worden uitgezonden via kerkdienstgemist.nl.

Met elkaar maken we er een Goede Week van!

Vanaf september 1973 wonen wij in Loon op Zand, dat kerkelijk bij Tilburg hoort, maar ik vind het fijn in onze kerk en blijf hier komen. Sinds 1992  bezoeken  vluchtelingen uit het AZC  onze kerk. Sommigen zijn bij ons gedoopt of hebben belijdenis gedaan en zijn intussen lid van onze gemeente. Samen iets drinken na de viering in de kerk vind ik fijn. Even bijpraten en er voor elkaar zijn !

Sjouk Boekhoud – Bijlsma