Joop Vlottes stopt als ouderling Eredienst

donderdag 03 juni 2021

Joop Vlottes heeft besloten om per 1 juli te stoppen met zijn werk als ouderling Eredienst. Sinds januari 2016 was hij lid van de kerkenraad, maar ook daarvóór heeft hij (met korte tussenpozen) vele jaren aan het kerkenraadswerk besteed.

Naast zijn werk als ouderling sprong hij de afgelopen tweeëneenhalf jaar bij bij de diaconie. Zo hoefde de enige diaken die we nog hebben, Jantsje Bakkeren, niet alles in haar eentje te doen.

Veel werk
De kerkenraad is dankbaar voor het vele werk dat Joop voor de kerk heeft gedaan. En in vergaderingen was het fijn dat hij vaak net even de andere kant van een onderwerp kon laten zien.

Bedanken
We bedanken Joop in de kerkenraadsvergadering van 6 juli. Natuurlijk zullen we ook in een kerkdienst stilstaan bij zijn vertrek uit de kerkenraad. De datum waarop we dat doen hoort u nog.

Namens de kerkenraad,
Marjan van Wijngaarden, scriba

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz