Collecte voor vluchtelingen in Griekenland

woensdag 16 juni 2021

Op 20 juni is de diaconiecollecte bestemd voor Noodhulp Kerk in Actie voor opvang van in Griekenland gestrande vluchtelingen.

Nog elke dag zijn er miljoenen mensen over de hele wereld op de vlucht. Een groot deel van hen komt uit landen waar het leven door oorlog of religieuze spanningen onmogelijk is. Op zoek naar veiligheid stranden mensen uit bijvoorbeeld Syrië, Afghanistan en Iran via Turkije op de Griekse eilanden, waaronder Lesbos.

Moeilijke en onzekere tijd
Hier worden zij ondergebracht in kampen waar de leefomstandigheden sterk te wensen overlaten. Daar wacht hen vanwege lange procedures een moeilijke en onzekere tijd. Kerk in Actie ondersteunt organisaties die hen opvangen, begeleiden en onderwijs aan de kinderen geven.

Geef!
Geef met gulle hand of maak uw bijdrage over op NL02 RABO 0373 7362 66 t.n.v. Diaconie Protestantse Kerk Oisterwijk. Zet in de omschrijving ‘Griekenland’.

Lees meer over deze collecte

Als Diaken heb je een belangrijke rol binnen de gemeente. Zeker in een tijd waarin onrecht, geweld en armoede hoogtij vieren. Zelf ben ik als Diaken meer een doener en vind het fijn als ik daadwerkelijk iets kan betekenen voor iemand die het nodig heeft. Omzien naar elkaar is daarbij een basisvoorwaarde. Niet alleen binnen onze eigen gemeente maar ook daarbuiten, landelijk én wereldwijd.

Jantsje Bakkeren