Collecte voor UAF

donderdag 24 juni 2021

Op zondag 27 juni collecteren we voor UAF.  Deze stichting zet zich in voor de ontwikkeling van gevluchte studenten en professionals en hun integratie op de Nederlandse arbeidsmarkt.

UAF behartigt hun belangen, geeft advies en biedt begeleiding en financiële steun. Zo begeleidde UAF in 2020 3.778 studenten en professionals die samen 4.809 begeleidingsmodules volgden. Er studeerden 225 studenten af en er startten 263 met een betaalde baan die bij hun talenten past.

Het werk van UAF is dus heel concreet en doelgericht. Bekijk bijvoorbeeld het verhaal van Salim uit Syrië. Dankzij de hulp van UAF kon hij een kapperszaak in Hoevelaken openen.

(tekst loopt door onder de video)

Geef dus tijdens de collecte komende zondag. Of maak je gift over op NL02 RABO 0373 7362 66 t.n.v. Diaconie Protestantse Kerk Oisterwijk, onder vermelding van ‘UAF’. Dank je wel!

Sinds wij in Berkel-Enschot wonen, voelen wij ons als gezin thuis in het kleine Protestantse kerkje aan de Kerkstraat in Oisterwijk. Van huis uit zijn wij ‘meelevend’ zoals dat heet. Daardoor draaiden we ook sneller dan verwacht mee in de vele activiteiten en werkzaamheden van de kerk.

Evert Niemeijer