28 mei: Pannenkoekendag!

woensdag 11 mei 2022

Eindelijk het is weer zover: na twee jaar corona kunnen we weer pannenkoeken eten in de Opstandingskerk, Cobbenhagenlaan 8 in Tilburg. Je bent welkom tussen 11.30-14.30 uur. Wat je voor je pannenkoek wil geven, bepaal jezelf. Er is koffie, thee en limonade. Voel je welkom in de kerk en laat je verassen!

De opbrengst van de pannenkoekendag is bestemd voor Bethania in Moldavië, het gezamenlijke project van de diaconieën van Tilburg, Oisterwijk en Hilvarenbeek. Met elkaar zijn we ons bewust van onze zekerheden onze veiligheid. Zekerheden die in Moldavië niet voor de hand liggen. En er is heel veel armoede. Het is een moment van betrokkenheid en solidariteit.

Aanmelden hoeft niet

Door de verkoop van pannenkoeken hopen we weer een mooi bedrag bij elkaar te krijgen. Er is vrije inloop; je hoeft je niet aan te melden: iedereen is welkom en we zien wel hoe het gaat. Wij hopen net als de vorige keer op een verassende opkomst. (En ja, dan kun je wel eens even moeten wachten.)

Kun je er niet bij zijn?

Mocht je niet in de gelegenheid zijn om erbij te zijn, maar voel je je toch betrokken? Het is altijd mogelijk een bedrag over te maken op de rekening van de diaconie NL02 RABO 0373 7362 66 t.n.v. Diaconie Protestantse Kerk Oisterwijk, onder vermelding van ‘Moldavië’.

Pannenkoekenpannen gezocht

Oh ja, er zijn speciale pannenkoeken pannen als je er even een te leen hebt horen we het graag. Neem contact op met Marieke Traksel via zwo-oisterwijk@hotmail.com of telefoon 06 – 21 65 61 26. Je kunt haar ook mailen of bellen voor meer informatie.

Nieuw project

Dit is het laatste jaar dat we als diaconie betrokken zijn bij het project in Moldavië. In het najaar gaan we met een nieuw project van start, het is moeilijk Moldavië los te laten, het voelt als je buren, zo dichtbij.

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts