Twee activiteiten voor Moldavië

donderdag 26 mei 2022

We organiseren twee activiteiten die harstikke leuk zijn én die ook iets opleveren voor ons project Bethania in Moldavië: zaterdag 28 mei samen pannenkoeken eten, en maandag 6 juni een fietstocht.

Pannenkoeken eten

In Tilburg kun je 28 mei pannenkoeken eten. Ook is er limonade, koffie en thee. Je bent tussen 11.30 uur en 14.30 uur welkom in de Opstandingskerk in Tilburg, Prof. Cobbenhagenlaan 8. De inloop is vrij. Een vrijwillige bijdrage is van harte welkom. De opbrengst gaat naar Bethania in Moldavië. Drie jaar geleden heeft de gemeente Tilburg deze middag ook georganiseerd. Je wordt zeer gastvrij ontvangen!

Fietstocht voor Moldavië

Op 6 juni organiseren de Lambertuskerk in Vught en onze gemeente samen een fietstocht ten bate van Bethania in Moldavië.  We hebben een mooie tocht uitgestippeld. Je kunt starten vanaf ons kerkje vanaf 13.30 uur. Onderweg kom je gemeenteleden van de Lambertuskerk tegen die in tegenovergestelde richting naar Oisterwijk fietsen. Zij worden verwelkomd in onze kerk.

Ook wie niet kan of wil fietsen, is van harte uitgenodigd om de Lambertuskerk te bezoeken. Het adres is Helvoirtseweg 5 in Vught. Je wordt er verwelkomd met een hapje en een drankje. Er zijn ook rondleidingen. En Peter Bremer bespeelt het carillon van 15.00 uur tot 15.30 uur. Om 17.00 uur sluiten beide kerken.

Voor minimaal €5,- kun je meedoen aan deze activiteit. Informatie of opgeven kan via zwo-oisterwijk@hotmail.com.

Hans Zaaijer, Jantsje Bakkeren en Marieke Traksel

Sinds wij in Berkel-Enschot wonen, voelen wij ons als gezin thuis in het kleine Protestantse kerkje aan de Kerkstraat in Oisterwijk. Van huis uit zijn wij ‘meelevend’ zoals dat heet. Daardoor draaiden we ook sneller dan verwacht mee in de vele activiteiten en werkzaamheden van de kerk.

Evert Niemeijer