Thema in de Tent over ‘Joden in Oisterwijk’

zaterdag 18 juni 2022

Dinsdagmiddag 28 juni van 14.30 -16.00 uur is de tweede ontmoeting ‘Thema in de Tent’. Het thema is dit keer: ‘Joden in Oisterwijk’. Kees Welmers vertelt over een vergeten joodse gemeenschap in Oisterwijk met een eigen kerk.

We hebben een gezellig samenzijn, met na het eerste kopje koffie of thee de inleiding op het thema. Daarna is er de mogelijkheid om hier met elkaar over door te praten onder het genot van een tweede kopje koffie of thee en wat lekkers. Om de kosten te dekken wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd.

Iedereen is welkom!

In verband met de organisatie wel graag even opgeven via omziennaarelkaar@pkn-oisterwijk.nl of telefonisch via Ivon Withaar, telefoon 06 – 21 68 67 76.

Volgende data

Er zijn ook Thema in de Tent ontmoetingen op:

• vrijdag eind van de middag 22 juli
  • dinsdagochtend 2 augustus
  • vrijdagochtend 15 juli
  • dinsdagmiddag 23 augustus

Zet ze vast in je agenda!

Winanda de Vroe, Ivon Withaar en Lianne van der Wel

‘De kerk, een plek waar hemel en aarde elkaar raken…’ wordt er aan het begin van de dienst gezegd. Het gebeurt vaak dat in de dienst onder woorden gebracht wordt wat je voelt, en zelf niet zeggen kan. God’s woord is krachtig en het overkomt me vaak dat ik ineens aangesproken word door wat er gezegd wordt, zonder dat ik er echt naar op zoek ben.

Amy Hoogeland