Gratis spullen af te halen!

vrijdag 01 maart 2024

Nu het begin in zicht is van de renovatie van de diaconiehuisjes, is ook meteen het einde in zicht van de opvang van mensen in nood in het diaconiehuisje. Een heel bijzondere tijd waarin we heel veel mensen een (tijdelijk) dak boven hun hoofd konden geven. Om even tot rust te komen, om nieuwe plannen te maken of als tussen station naar een nieuw onderkomen elders in Nederland.

Wij komen hier later nog op terug tijdens de Gemeenteavond op 5 maart. En bij dit einde hoort ook weer een praktische klus. Het huisje moet helemaal leeg worden gemaakt. Gelukkig hebben de laatste bewoners van het huisje al heel veel spullen kunnen gebruiken voor hun nieuwe onderkomen. Maar er staat nog genoeg.

Foto’s beschikbaar

Onze vraag is of iemand nog belangstelling heeft voor deze spullen of iemand weet die daar nog heel blij mee kan worden gemaakt. Deze spullen zijn gratis af te halen. Er zijn foto’s beschikbaar van alle spullen. Deze kun je eventueel opvragen via de app of mail bij Jantsje Bakkeren, via info@familiebakkeren.nl.

Wat kun je ophalen?

• Wasmachine (Indecit)
  • Gaskachel (Pelgrim)
  • Boiler (Daalderop) 80 liter
  • Klein elektrisch kacheltje (750-1200 W)
  • 2 x 2-persoonsbankjes (Ikea) met zwarte (uitwasbare) hoezen
  • 1 kuipstoeltje (Ikea) met rode (uitwasbare) hoes
  • Grote grijze fauteuil
  • Dressoirkastje (Art Deco) beschadigd (donkerbruin)
  • Halfhoge eiken kast met lade en 2 deurtjes
  • Houten zitbankje
  • Dressoirkastje (Vintage) beschadigd (bruin)
  • Staande lamp (koper) met rood/wit geruit kapje
  • 2-persoonsbed met geïntegreerde nachtkastjes, achterwand en verlichting (beige/wit). Incl. 2 matrassen met daarbij horende 2 dressoirkastjes.
  • 2x 1 persoons bed (incl. matras)
  • 2 Perzische tapijten (afmetingen 2m x 3m)
  • 1 Perzisch tapijtje/lopertje (1m x 2m)
  • 3x schilderij (modern-Ikea)
  • Strijkplank met strijkijzer (HEMA)
  • Koffiezetapparaat zwart (Tefal)
  • Broodrooster (Tomado)
  • Waterkoker (1 ltr.)
  • Bestek (lade vol van alles wat)
  • Grote soeppan
  • Rode pan
  • Grote soep-warmhouder (zwart, elektrisch)
  • 2x was rekjes
  • 1x douchecabine (glas) en douche-set
  • Elektrisch straalkacheltje (ophang)
  • Dweil emmer met mop
  • Zware stalen kettingslot met sleutel
  • 4x opstapelbare plastic buitenstoeltjes (wit)
  • IJzeren boekenkast/stelling

Heb je hier belangstelling voor? Neem dan voor 16 maart contact op met Jantsje Bakkeren (info@familiebakkeren.nl) of Jan Marcelis (jhmarce@gmail.com).

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts