Zondag: familieviering voor iedereen

vrijdag 12 april 2024

Sommige mensen denken misschien dat een familieviering alleen voor gezinnen met kinderen is. Maar niets is minder waar! Een familieviering is voor iedereen van 0 tot 100 jaar. En zondag is er weer zo’n viering waarin we als gemeenteleden samen eigenlijk ook familie zijn.

Als kerk maken we ons soms zorgen om de vergrijzing. Waar zijn de jongeren? Daarom is het goed om zo af en toe een viering te hebben waarin we samen dingen doen en de verschillende generaties elkaar zo echt ontmoeten.

Onbekende toekomst

Komende zondag is het thema: Ga mee! Het zijn twee kleine woorden als uitnodiging om mee te gaan. Mee te gaan naar het onbekende. Alles achterlaten om in een onbekende toekomst te stappen.

Ongedwongen gesprekken

Tijdens de viering zijn er diverse activiteiten voor jong en oud: een gespreksgroep, creatieve activiteiten, puzzelen of bijvoorbeeld koekjes bakken. Door te ‘doen’ gaan we aan de slag met een Bijbels thema en ontdekken we wat dat voor ons leven kan betekenen. En er ontstaan natuurlijk goede gesprekken tussen de verschillende generaties. Niets leuker dan ongedwongen een praatje maken tijdens een activiteit.

Lunchbuffet

We sluiten deze feestelijke viering af met lunchbuffet, waarbij we samen delen. Neem daarom iets lekkers mee voor het buffet: broodjes, een salade of een hartige taart. De drankjes worden geregeld!

Kortom: welkom zondag. Tot dan!

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts