Video: Terugblik op Koningsdag

donderdag 30 april 2020

Koningsdag was dit jaar een bijzondere dag. Niet alleen omdat het thuis werd gevierd, maar ook omdat onze kerk na 6 weken weer door een aantal gemeenteleden werd bezocht.

De vlag aan de kerk wapperde en Ton Groenewegen luidde de klokken om kwart voor 10. Om 10.00 uur speelde Kees Welmers het Wilhelmus op het orgel in de kerk. Zo’n 10 gemeenteleden bezochten spontaan de kerk en zongen het Wilhelmus uit volle borst mee. Er waren geen afspraken gemaakt en de bezoekers waren verrast en blij elkaar weer eens (op anderhalve meter afstand) te ontmoeten. Natuurlijk ontbrak de oranje tompouce niet.

Een dag om nooit te vergeten…

Sinds wij in Berkel-Enschot wonen, voelen wij ons als gezin thuis in het kleine Protestantse kerkje aan de Kerkstraat in Oisterwijk. Van huis uit zijn wij ‘meelevend’ zoals dat heet. Daardoor draaiden we ook sneller dan verwacht mee in de vele activiteiten en werkzaamheden van de kerk.

Evert Niemeijer