Palmpasen: een terugblik

donderdag 01 april 2021

Hoewel het bijna Pasen is, blikken we nog even terug op Palmpasen. Omdat de kinderen van de kinderkerk op Palmzondag geen palmpasenstokken konden maken, hebben ze dat op zaterdag thuis gedaan. Daarna hebben ze samen mét de stokken een feestelijk rondje door de kerk gelopen. Het filmpje daarvan kon je op Palmzondag zien in de online viering. Heb je de online viering gemist of wil je het filmpje nóg een keer zien? Dat kan!

In de kerk vind ik inspiratie om over essentiële zaken in het leven na te denken, zoals door welke waarden wij mensen aangestuurd worden in ons gedrag. Ik stel het op prijs om fijne mensen te ontmoeten in de kerk. In andere organisaties, zoals bedrijven, is dat wel eens heel anders. Ik zou het leuk vinden om eens te analyseren hoe we als kerk nog meer jonge mensen kunnen bereiken, bijvoorbeeld via andere manieren van communicatie.

Rienk Lammers