Kom naar de Koorinspiratiedag

woensdag 22 september 2021

Op zaterdag 2 oktober 2021 organiseert Stichting Zin in Zingen van 10.00 tot 16.30 uur de vierde editie van Koorinspiratiedag Tilburg. Samen zingen mag weer en daarom is het thema ‘Halleluja’.

De dag wordt gehouden in de Opstandingskerk, Professor Cobbenhagenlaan 8 in Tilburg.

Ochtendprogramma (10.30 – 12.30 uur)

Er worden twee workshops gegeven die in een tweede ronde worden herhaald. Zo kunnen alle deelnemers aan beide workshops meedoen.

Workshop 1: stemvorming in groepsverband, onder leiding van Peggy Hegeman. Zij is vocal coach en dirigent.

Workshop 2: Uitleg en verbeelding Halleluja door de eeuwen heen, door ds. Annemarie Hagoort van de protestantse gemeente Hilvarenbeek.

Voor dit ochtendprogramma wordt een bijdrage van 5 euro gevraagd.

Lunchpauze (12.30 – 13.30 uur, zelf brood meenemen)

Middagprogramma (13.30 – 16.30 uur)

Het middagprogramma start met samenzang onder leiding van Evert van Merode (musicus, componist) en Harry Swinkels (tekstschrijver, componist). Hierbij wordt ook het nieuwe Halleluja geïntroduceerd dat Harry Swinkels in opdracht van Zin in Zingen heeft gemaakt.

De dag wordt rond 16.00 uur met een vesper afgesloten. In deze meditatieve viering gaat ds. Sietske Blok (predikant Protestantse gemeente  Tilburg e.o.) voor en worden de gezamenlijk ingestudeerde halleluja-liederen gezongen. Het middagprogramma is gratis, maar een vrijwillige bijdrage is zeer welkom!

Iedereen is welkom!
We zingen in een goed geventileerde ruimte en houden voldoende afstand, zodat iedereen zich veilig voelt.

Inschrijven kan via e-mail: secretariaat@koorinspiratiedag.nl.

Voor actuele en gedetailleerde informatie op koorinspiratiedag.nl

Sinds wij in Berkel-Enschot wonen, voelen wij ons als gezin thuis in het kleine Protestantse kerkje aan de Kerkstraat in Oisterwijk. Van huis uit zijn wij ‘meelevend’ zoals dat heet. Daardoor draaiden we ook sneller dan verwacht mee in de vele activiteiten en werkzaamheden van de kerk.

Evert Niemeijer