Taizéviering

zaterdag 13 april, 2024
Locatie:H. Nicolaaskerk Helvoirt
Tijd:19:00

Oecumenische Taizéviering, georganiseerd door Stichting Taizé Helvoirt in samenwerking met het Taizékoor ‘Lumen Cordium’ en ondersteund door instrumentalisten. De viering vindt plaats in de H. Nicolaaskerk, Kastanjelaan in Helvoirt en begint om 19.00 uur. Inloop en inzingen vanaf 18.30.

Het thema van deze viering is ‘Licht’. Licht dat zo vanzelfsprekend is, maar wanneer je het mist, mis je bijna alles. Licht maakt het onderscheid dat je waar kan nemen, kleuren kan zien, je kan onderscheiden. Zelfs het kleinste lichtpunt is zichtbaar in de diepste duisternis. Een lichtpunt zorgt ook voor hoop in moeilijke tijden – of het nu kaarslicht is of een open haard – licht zorgt voor warmte.

Met muziek willen we mede verlichten; vanaf het kleinste lichtpuntje van hoop tot aan de grootste zorgen die iemand kan hebben, dat er weer uitzicht komt. Dit staat centraal in Taizévieringen waar we met elkaar vieren en op die wijze met elkaar ‘kerk’ zijn in de breedste zin van wat je met elkaar kan zijn.

De entree is gratis. Na de viering staat achter in de kerk een mandje voor uw vrijwillige gift.

Meer weten? Ga naar www.taizehelvoirt.nl.

« Agendaoverzicht

Vanaf september 1973 wonen wij in Loon op Zand, dat kerkelijk bij Tilburg hoort, maar ik vind het fijn in onze kerk en blijf hier komen. Sinds 1992  bezoeken  vluchtelingen uit het AZC  onze kerk. Sommigen zijn bij ons gedoopt of hebben belijdenis gedaan en zijn intussen lid van onze gemeente. Samen iets drinken na de viering in de kerk vind ik fijn. Even bijpraten en er voor elkaar zijn !

Sjouk Boekhoud – Bijlsma