Lezing ‘Brabants Bodem’

woensdag 30 oktober 2019

Op donderdag 7 november houdt Jan Baan om 20.00 uur een lezing over ‘Brabants Bodem’ in De Voorhof. Jan Baan is directeur van Brabants Landschap en initiator van een project van Brabants Bodem in het Van Gogh Nationaal Park in Midden Brabant.

Wereldwijd vindt er een verarming van de bodem plaats die verregaande gevolgen heeft voor de rijkdom van de natuur en op termijn voor de voedselproductie. Er is een rechtstreeks verband met de klimaatcrisis waarin we dreigen terecht te komen.

Voedselproductie

Eén van de oorzaken is de kwantitatief gerichte voedselproductie om tegen lage prijzen te leveren aan een door de grote supermarktketens beheerste markt.

Beter perspectief

In Brabant is er een initiatief genaamd ‘Brabants Bodem’. Dat richt zich op een beter perspectief voor het grondgebonden agrarisch midden- en kleinbedrijf. Uitgangspunten voor dit initiatief zijn:

• herstel van de bodemrijkdom
  • een eerlijke prijs voor boer en tuinder
  • grondgebonden landbouw
  • een ecologisch rijk en aantrekkelijk landschap
  • goede omgang met de dieren
  • herstel van de relatie tussen producent en consument in de regio.

Komt u ook luisteren?

Meld u zich dan aan via e-mail: vormingentoerusting@pkn-oisterwijk.nl. De toegang is gratis.

Foto: R. Khalil/Pexels

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts