Van de diaconie: tv-programma ‘Niet alleen’

donderdag 26 maart 2020

#Niet alleen

Zoals we in de vorige nieuwsbrief al hadden aangegeven, hebben wij ons als PKN Oisterwijk/Diaconie aangemeld bij #nietalleen. Dit landelijk platform brengt vraag en aanbod in hulp tijdens de coronacrisis samen. Dat ook allemaal in onze eigen gemeente Oisterwijk. Heel mooi is te zien dat ook PKN Tilburg zich ook hierbij heeft aangesloten. Otto Grevink refereerde er ook naar in zijn coronaviering van afgelopen zondag.

Tot nu toe hebben we één hulpvraag binnengekregen maar we verwachten de komende maanden nog wel meer. Wilt u ook iemand helpen door bijvoorbeeld een boodschapje te doen, een luisterend oor te bieden, de hond uit te laten, enz. dan kunt u zich opgeven bij Jantsje Bakkeren. Stuur een mailtje naar: info@familiebakkeren.nl of bel: 06-22856358. Op deze manier kunnen we diaconie zijn voor iedereen!

Tv-programma ‘Nietalleen.nl’ iedere werkdag op NPO1

De EO zendt komende weken iedere werkdag rond 16.30 uur het programma ‘Nietalleen.nl’ uit op NPO1. EO-presentatoren Bert van Leeuwen en Anne-Mar Zwart laten bemoedigende initiatieven zien van hulpacties in Nederland en daarbuiten. Het zijn inspirerende verhalen die onder andere zijn ingezonden via het online platform #Nietalleen.

Van Leeuwen zegt hierover: “Wat ik mooi vind aan Nederland is dat er in deze lastige coronatijd, door het hele land initiatieven ontstaan om anderen te helpen! Het zijn hoopvolle verhalen in tijden van stress en angst.”

Collectes

Wellicht kijkt of luistert u komende zondag ook weer naar een viering op tv, via internet of de radio. Zoals wij de vorige keer al vermelden willen we ook nu graag uw aandacht voor de collectes die op wij op het rooster hebben staan. Het gaat om de volgende collectes:

1e collecte:
Voor KIA-Sage-project Moldavie. Elders in deze nieuwsbrief vindt u hier een nadere toelichting bij. U kunt uw gift doneren op:
NL02 RABO 0373 7362 66 tnv Diaconie Protestantse Gemeente Oisterwijk, ovv KIA-SaGe-Moldavie

2e collecte:
Voor de eigen kerk. U kunt uw gift doneren op:
NL10 RABO 0373 7115 81 tnv CvK Protestantse Gemeente Oisterwijk

Namens de diaconie, hartelijk dank!

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz