Collecte voedselbank op 5 april

donderdag 02 april 2020

Op 5 april is uw gave bestemd voor de Voedselbank in Tilburg. In deze tijd hebben de voedselbanken het moeilijk vanwege de huidige crisis nu meer mensen een beroep op deze hulp moeten doen.

Door de sluiting van restaurants en het gegeven dat supermarkten door de hamsterwoede weinig restanten ter beschikking hebben, komt men veel artikelen tekort. Om toch verantwoorde levensmiddelenpakketten te verstrekken, is men genoodzaakt zelf veel producten aan te kopen en daar is geld voor nodig.

Dreiging van sluiting

Ook dreigde hier en daar voedselbanken gesloten te worden. Veelal zijn het oudere vrijwilligers die daar werkzaam zijn. Zij moeten vanwege het risico op besmetting met het coronavirus afhaken. Gelukkig zijn er veel jongeren in dat gat gesprongen.

Uw bijdrage is nodig

De diaconie vraagt u daarom een bijdrage voor dit belangrijke werk over te maken op de rekening van de diaconie NL02RABO 0373736266 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oisterwijk o.v.v. Voedselbank. Geef met gulle hand zodat zij die van deze voorziening afhankelijk zijn een goed Paasfeest kunnen vieren.

Wij wensen Iedereen ondanks alle misère een goed Palmpasen toe!

Met hartelijke groet van uw diakenen,

Jantsje Bakkeren en Joop Vlottes

In de kerk vind ik inspiratie om over essentiële zaken in het leven na te denken, zoals door welke waarden wij mensen aangestuurd worden in ons gedrag. Ik stel het op prijs om fijne mensen te ontmoeten in de kerk. In andere organisaties, zoals bedrijven, is dat wel eens heel anders. Ik zou het leuk vinden om eens te analyseren hoe we als kerk nog meer jonge mensen kunnen bereiken, bijvoorbeeld via andere manieren van communicatie.

Rienk Lammers