Nieuw: Boekje over Dominee Beer

donderdag 02 september 2021

Een aantal jaar geleden ontstond in onze kerk het concept van Kerk op Schoot: een viering voor kinderen van 0-5 jaar en hun (groot)ouders/verzorgers. De programma’s, geschreven door ds. Hester Radstake en Eveline Nieuwenhuijse-Nijman, worden inmiddels landelijk gebruikt. Een aantal jaren geleden is Stichting Kerk op Schoot opgericht.

In samenwerking met Alexander Veerman (Predikant Gereformeerde Kerk (PKN) Sliedrecht) en Esther Veerman (kunstenares en theoloog) is de afgelopen jaren gewerkt aan een kinderboekje voor peuters/kleuters over ‘de kerk’. Het heet ‘Dominee Beer en Siep gaan naar de kerk’ en is nu verschenen!

Pakkende teksten
Het is een eenvoudig boekje waar een wereld achter schuil gaat voor jonge kinderen over de kerkdienst. Mooie afbeeldingen en pakkende teksten, geschreven door Hester en Eveline.

Bestellen
Het boekje kost 9,90 euro en is te bestellen via de boekwinkel, maar ook Eveline en Robert Nieuwenhuijse hebben een stapeltje thuisliggen, als je interesse hebt. Meer informatie en een bestellink zijn ook te vinden op www.domineebeer.nl

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz